.

.

طی مراسمی، همزمان با هفته پژوهش از سوی معاونت پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی کشور برگزار شد، پارک علم و فناوری کرمانشاه بعنوان مرکز برتر در بین پارک های علم و فناوری و مراکز رشد جهاد دانشگاهی کشور معرفی شد

به گزارش روابط  سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه، عبدالرضا حاجیلری در دومین دوره تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی که  به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش در پژوهشگاه هنر فرهنگ و معماری برگزار شد، گفت: هفته پژوهش فرصتی را فراهم می‌کند که در بستر آن‌ می‌توان به معرفی دستاوردهای پژوهشگران به جامعه علمی کشور، افزایش تعاملات بین محققان و آگاهی از یافته‌های یکدیگر و تقویت و پیوند یافته‌های علمی با نیازهای جامعه پرداخت. همچنین فرصتی است برای تقدیر از کسانی که در مسیر توسعه علم و فناوری و اعتلای کشور همه تلاش خود را علی‌رغم کمبود امکانات مصروف داشته و خواهند داشت.

وی به ارایه فرآیند برنامه ریزی و اقدامات انجام شده در جهت انتخاب و تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری در جهاد دانشگاهی طی سال جاری پرداخت و افزود: ستاد برگزاری هفته پژوهش در قالب گروهی از مدیران حوزه پژوهش و فناوری و مدیران پژوهشی برخی واحدها و پژوهشکده‌ها ماموریت یافت تا با اصلاح آیین‌نامه مربوطه نسبت به نکوداشت هفته پژوهش و انتخاب برترین‌ها اقدام کند. این ستاد با تشکیل ۸ جلسه و برنامه ریزی برای برگزار هفته پژوهش و انتخاب برترین‌ها فعالیت خود را به ثمر رساند.

وی ادامه داد: هم‌چنین با توجه به ایفای نقش و حضور محققان جهاد دانشگاهی در پنج حوزه علمی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی و هنر انتخاب برترین‌ها از این حوزه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل راهبری پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در ادامه به برترین‌های انتخاب شده هفته پژوهش در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در سطح "پژوهشگران برتر" جهت انتخاب با بهره‌گیری از شاخص‌هایی همچون اجرای طرح چاپ و ارایه مقالات تخصصی و علمی، تجاری سازی فناوری و غیره نسبت به تدوین و طراحی فرم‌های مربوطه اقدام و برای معرفی کاندیداها به واحدها و پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی ارسال و با گردآوری اطلاعات مورد نیاز فرایند امتیازدهی انجام شد و در نهایت پنج پژوهشگر برتر انتخاب شدند که سه نفر از بین محققان با تجربه و دارای سوابق بیشتر و دو نفر به عنوان پژوهشگر جوان هستند.

وی اظهار کرد: در سطح پژوهش‌های برتر نیز برای اولین بار و بر اساس تصمیم ستاد هفته پژوهش مقرر شد از پنج طرح پژوهشی و فناورانه برتر تجلیل به عمل آید. از جمله شاخص‌های انتخاب طرح برتر می توان به تاثیرگذاری در حل مسایل کشور، دارا بودن ستانده پژوهشی و فناورانه مناسب، ارزشمندی نتایج به دست‌ آمده، خلاقیت و نوآوری در نتایج طرح‌ها و گستره و اهمیت موضوع اشاره کرد.

حاجیلری همچنین با بیان اینکه گروه‌های پژهشی یکی از اصلی ‌ترین ساختارهای پژوهشی در جهاددانشگاهی هستند، گفت: از میان ۱۳۷ گروه پژوهشی این نهاد بر اساس امتیازات کسب شده، ازریابی گروه‌های پژوهشی که به صورت سالانه در حوزه معاونت پژوهشی انجام می‌شود دو گروه پژوهشی بر اساس شاخص‌های تولید دانش و فناوری، شاخص‌های ظرفیت سازی به عنوان گروه برتر انتخاب شدند.

دبیر ستاد هفته پژوهش جهاد دانشگاهی ضمن تاکید بر نقش مراکز خدمات پژوهشی برتر به عنوان حلقه واسط بین یافته‌های علمی و تخصصی و همچنین ارایه محصول و خدمت به جامعه اظهار کرد: فرآیند ارزیابی بر اساس زمینه فعالیت مراکز و میزان انطباق آن‌ با دانش بنیان بودن فعالیت‌ها، گردش مالی مراکز و میزان سهم آن‌ها در ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: از میان ۱۱۷ مرکز خدمات تخصصی این نهاد یک مرکز خدمات تخصصی به عنوان مرکز برتر انتخاب شد. در این دوره انتخاب مراکز برتر بر اساس گزارش عملکرد ارسالی از سوی واحدها، پژوهشکده‌ها به دفتر برنامه ریزی و توسعه پژوهش انجام شده است.

حاجیلری با بیان اینکه به منظور تقویت توان علمی و پژوهشی واحدهای مختلف علم و فناوری با تعریف هدفی ویژه‌(هدف چهار) در برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی اقدام به انتخاب واحدهای برتر کرد، گفت: از بین ۲۸ برنامه ارسالی از سوی واحدهای در حال توسعه ۱۳ برنامه واحد شرایط دستیابی به دانش فنی، فناوری و یا تولید محصول مورد نیاز استان‌ها و کشور انتخاب و طی فرایند و برنامه‌ای مورد حمایت قرار داده است. بر اساس میزان دقت برنامه ریزی، پایبندی به اجرا و نیز دستاوردهای حاصل ۳ واحد برتر در این بخش انتخاب شدند.

مدیرکل راهبری و پژوهش جهاددانشگاهی همچنین اظهار کرد: از میان نشریه علمی پژوهشی، دو نشریه علمی ترویجی جهاد دانشگاهی، یک نشریه به عنوان نشریه برتر بر اساس معیارهای مصوب شورای نظارت بر نشریات جهاددانشگاهی و توسط اطلاعات علمی جهاد انتخاب شده‌ است که از معیارهای اصلی انتخاب می توان به شاخص‌های اعتبار علمی، کیفیت استنادی، دسترسی دیجیتال، ساختار نشریه، مدیریت نشریه و انتشار منظم اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین از میان ۱۹مرکز رشد این نهاد یک مرکز به عنوان مرکز برتر انتخاب و از یکی از پارک‌های علم و فناوری سازمان نیز تقدیر به عمل می‌آید. فرآیند انتخاب این مرکز بر اساس بررسی‌های معاونت اشتغال و تجاری سازی و اشتغال فارغ‌التحصیلان جهاد دانشگاهی انجام شده است.

وی همچنین از حامیان پژوهش و فناوری برتر که فرایند تحقیق بسترهای فعالیت پژوهشی را فراهم کرده و با اعتماد به نهادهای علمی و پژوهشی روند فعالیت‌های مشترک را تسهیل می‌کند، تجلیل کرد.

اسامی تقدیرشدگان به شرح زیر است:

•    پژوهشگران برتر

مهندس حبیب رستمی (جهاددانشگاهی صنعتی شریف) 

دکتر حجت نادری مشکین (جهاددانشگاهی خراسان رضوی)

دکتر نرمین بهرامی آده (پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی)

•    پژوهشگر جوان

جاهده تکیه خواه جهاددانشگاهی کردستان  

مریم بیرانوندزاده جهاددانشگاهی لرستان 

•    طرح های پژوهشی و فناورانه

طرح "افزایش بازده تولید سلول های بنیادی جنینی و القایی پیوند میوز در سلول های حاصله با رویکرد مهندسی" گروه تخصصی پزشکی رویان

طرح "بهینه سازی تکثیر رویشی گردو از طریق پیوند جوانه و شاخه" گروه کشاورزی و منابع طبیعی تهران

طرح "طراحی و ساخت آزمایشگاه اتصال کوتاه کلیدهای فشار قوی به روش سینتتیک" گروه فنی و مهندسی علم و صنعت 

طرح "پیام مهای جهانی در شاهکارهای ادبیات فارسی" گروه علوم انسانی  پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات اجتماعی

طرح "مطالعه جامع حوزه رسوبی پتروگرافی و ژئوشیمی پالینوزی و چینه نگاری سکانسی سازنده های فراقان، زاکین، سرچاهان و ساهم در میدان پارس جنوبی" گروه علوم پایه پژوهشکده علوم پایه کاربردی 

 

•    گروه های پژوهشی برتر 

گروه "اتوماسیون" جهاددانشگاهی صنعتی شریف به مدیریت مهندس کوروس حمزه 

گروه "اقتصاد گردشگری" جهاددانشگاهی خراسان رضوی به مدیریت هادی رفیعی

•    مراکز خدمات تخصصی برتر

مرکز "ماشین های الکتریکی" واحد خواجه نصیرالدین طوسی جهاددانشگاهی

مرکز "بیماری های پستان" پژوهشکده سرطان پستان

•    واحدهای در حال توسعه برتر

واحد "اصفهان" (زمینه فعالیت: مطالعات شهری با رویکرد شهر خلاق)

واحد "خراسان جنوبی" (زمینه فعالیت: بهینه سازی، تولید و فرآوری گیاهان دارویی زرشک، زعفران و عناب)

واحد "هرمزگان" (زمینه فعالیت: طراحی و ساخت تجهیزات مربوط به آب شیرین کن با استفاده از رطوبت هوا)

•    پارک علم و فناوری و مرکز رشد برتر

کشاورزی و صنایع تبدیلی محصولات سردسیری روانسر(زمینه فعالیت: کشاورزی و صنایع تبدیلی)

•    حامیان پژوهش و فناوری برتر

شرکت ملی حفاری ایران

شرکت پهنا

شرکت نفت فلات قاره

شرکت پایانه های نفتی ایران

شرکت لوله و مخابرات نفت ایران

شرکت فرآب

 

•    نشریه برتر

Iranian journal of Chemistry and Chemical Engineering (شیمی و مهندسی شیمی) 

خوانده شده 1473 آخرین ویرایش در سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 08:38

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک