.

.

سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علمی با شعار "به سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌های نوآوری" از 11 تا 14 شهریور ماه برای نخستین بار به میزبانی ایران با حضور متخصصان حوزه پارک‌های فناوری و مناطق نوآوری از سراسر جهان باحضور 500 شرکت کننده از 50 کشور در اصفهان برگزار شد.

آیین افتتاحیه این کنفرانس با حضور مقام‌های بلند پایه ایران ازجمله معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

این کنفرانس یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی در حوزه فناوری و نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان محسوب می شود. محور‌های اصلی این کنفرانس: "شهرها، پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری، چالش‌ها و استراتژی‌ها"، "ابزار‌ها و عملکرد‌های جدید برای شهر‌ها و مناطق نوآوری"، "چالش‌های جوامع و شهرها و نقش پارک‌های علم و فناوری برای غلبه بر چالش‌ها از طریق نوآوری اجتماعی"، "کارآفرینی برای رشد و پایداری در پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری" بوده. پارک علم و فناوری کرمانشاه بعنوان عضو اصلی انجمن جهانی آیسپ در این کنفرانس شرکت کرد.

حدود 220 مذاکره بین روسای پارک‌های علم و فناوری کشورهای شرکت کننده و پارک‌های علم و فناوری ایران صورت گرفت.

این مذاکره‌ها درباره جذب سرمایه‌گذار، صادرات تولیدات شرکت‌های دانش بنیان، تبادل تجربه برای راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علمی و چگونگی فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان در عرصه بین الملل انجام شد. 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه مسئولین و نمایندگان پارک علم و فناوری کرمانشاه ضمن شرکت در این کنفرانس جلسات و ملاقات‌هایی با مسئولان و نمایندگان سایر پارک‌های بین المللی از جمله: اسپانیا، کانادا، تایلند و چین در خصوص انتقال تجربیات و زمینه سازی همکاری‌های مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر پایه این گزارش با هدف توسعه شبکه همکاری بین پارک‌ها دیدار با دکتر یاسر کراچیان مدیر تجاری سازی دانشگاه یورک کانادا، مدیران تک پارک چین، مدیران پارک کارتوخا سویل اسپانیا و مسئولین پارک علمی تایلند صورت پذیرفت.

بررسی روند حمایتی پارک‌های علم و فناوری، همکاری با‌هاب فناوری اصفهان در خصوص توسعه بازار استارت اپ‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و اتصال به بازار سرمایه از طریق این‌هاب و همچین با مدیران منطقه آزاد چابهار و توسعه بازار شرکت‌های تولید کننده گیم و انیمیشن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در حاشیه این نشست‌ها تفاهم نامه‌های همکاری بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با پارک‌های علمی آتلانپُل(Atlanpole) فرانسه و بارسلونای اسپانیا منعقد گردید.

همچنین پرچم نمادین سی و ششمین کنفرانس بین المللی پارک‌های علمی به رییس پارک فناوری آتلانپل فرانسه که میزبان دوره بعدی این رویداد در سپتامبر سال 2019 میلادی است، تقدیم شد.

پارک‌‌های علمی کشورهای اسلونی، مکزیک و اسپانیا نیز نامزدهای میزبانی برگزاری سی و هفتمین کنفرانس جهانی پارک‌های علمی و مناطق نوآوری در سال 2020 میلادی بودند، با رای‌ گیری نهایی در نشست مجمع عمومی انجمن جهانی پارک‌های علمی (IASP) در اصفهان، پارک فناوری 'کارتوخا' در اسپانیا به عنوان میزبان این رویداد انتخاب شد.

در حاشیه این کنفرانس پارک علم و فناوری کرمانشاه، شتابدهنده فناوری تیک و 14 پارک علم و فناوری ایران و چهار پارک علمی خارجی در نمایشگاهی دستاوردهای خود را به شرکت کنندگان داخلی و خارجی معرفی کردند که دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاونین شان و جمعی از مسئولین پارک‌های علمی و فناوری دیگر کشور‌ها از این غرفه بازدید کردند.

در پایان از پارک علم و فناوری کرمانشاه به جهت حضور فعال در حمایت از برگزاری این رویداد تقدیر شد.

خوانده شده 884 آخرین ویرایش در دوشنبه, 19 شهریور 1397 ساعت 07:00

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک