.

.

شرکت تعاونی مهر فناوران تابش از شرکت های تحت حمایت مرکزرشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه موفق به طراحی، ساخت، فروش و صادرات دستگاه ریسندگی خانگی شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، مهندس شهاب خوش خوی مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه با اعلام خبر فوق گفت:شرکت تعاونی مهر فناوران تابش از فعالان ساخت ماشین آلات حوزه مشاغل خانگی در کشوراست که یکی از محصولات این شرکت دستگاه ریسندگی خانگی می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه ریسندگی خانگی با توجه به ماده اولیه برای نخ ریسی که همان پشم است و در استان کرمانشاه زیادمی باشد و نخ ریسی به عنوان یکی از مشاغل خانگی در بین خانم های روستاییان و گاها شهری استان رواج دیرینه داشته است،گفت:دستگاه ریسندگی خانگی از سوی افرادی که به این کار مشغولند بسیارمورد استقبال زیادی در استان قرار گرفته است. چرا که راندمان این کار را برای نخ ریسان در طول روز دوچندان کرده است.

خوش خوی تصریح کرد: این دستگاه دارای ثبت اختراع از اداره ثبت مالکیت فکری کشورمی باشد و نیز دارای مجوز پروانه بهره برداری از وزرات صنعت،معدن و تجارت است.

مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه به مزایای این دستگاه اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار،آموزش آسان جهت کاربران با این دستگاه، تولید بیشتربا سرعت بیشتر، شباهت تولیدات با این دستگاه با نمونه های سنتی، بومی نمودن پشم ریسی در منطقه، عدم نیاز به فضای کارگاهی، قیمت پایین برای خرید دستگاه، زود بازده بودن کسب وکار و برگشت سریع سرمایه بخشی از مزیت های تولید این دستگاه است.

وی در ادامه با بیان اینکه  این دستگاه به عنوان یکی از محصولات موثر در اقتصاد مقاومتی معرفی شده است،گفت: مجری این طرح برای تولید این دستگاه موفق به دریافت لوح تقدیر از سوی بسیج سازندگی استان کرمانشاه شده است.

مدیر مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این واحدفناورپارک علم وفناوری کرمانشاه درحال حاضر درسوله های کارگاهی پارک مستقر است و از خدمات فنی و مشاوره مرکز رشد برخوردار می باشد،گفت: این شرکت  تاکنون به تعداد زیادی دراستان و استان های همجوار دستگاه نخ ریسی فروخته است و با همکاری پارک علم و فناوری، سازمان فنی و حرفه ای و سازمان بسیج سازندگی دوره های آموزشی برای آموزش کاربران بصورت رایگان برگزار کرده است.

خوش خوی در ادامه خاطرنشان کرد: مریم چهریی به عنوان مدیر عامل و مهران ضیغمی مدیر اجرایی این شرکت با تلاش شبانه روزی و با استفاده از توان نیروی های تخصصی و بومی استان کرمانشاه توانسته ضمن ایجاد اشتغال گامی موثری در حوزه اشتغال مشاغل خانگی در کشور بردارند.

وی ادامه داد:خوشبختانه این محصول از مرز های کشور فرا تر رفته و بیش 100 دستگاه از ان توسط کارآفرینان کشور افغانستان خریداری شده است و در حال حاضر این شرکت در حال انعقاد قرارداد با دولت افغانستان و سازمان ملل برای تولید و فروش 1200 دستگاه ریسندگی خورشیدی برای رونق اشتغال در آن کشور می باشد.

خوش خوی در ادامه با اشاره به دیگر تولیدات این شرکت یادآور شد: تولید دستگاه جوجه یک روزه  خانگی که درحال حاضر یکی از اولویت های طرح الگوی نوین مشاغل خانگی استان کرمانشاه است نیز با  استقبال زیادی روبرو شده است.

مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه از تمامی فعالان حوزه مشاغل خانگی که دارای ایده نوآورانه با قابلیت تجاری سازی هستند، خواست با مراجعه حضوری و یا مراجعه به سایت پارک علم و فناوری کرمانشاه به ادرس اینترنتی" WWW.KTI.IR  ایده های خود را برای برخورداری از حمایت های گسترده این مجموعه فراهم کنند.

خوانده شده 3402 آخرین ویرایش در چهارشنبه, 02 آبان 1397 ساعت 03:20

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک