.

.

بیست و یکمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان کرمانشاه با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به‌منظور شناسایی ظرفیت ها و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در دانشگاه رازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، بیست‌ویکمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۶ آذر ماه  با حضور دکتر هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه به‌منظور شناسایی ظرفیت ها و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در دانشگاه رازی محل برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان برگزار شد.
در ابتدا این جلسه نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان استان  به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. کمبود اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان، عدم استفاده از نظرات فعالان عرصه دانش‌بنیان در امور مدیریتی استان، بحث صدور مجوز و معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی، کوچک بودن محیط کار و نبود ظرفیت مکانی برای توسعه تولید محصولات، قوانین دست و پاگیر، عدم استفاده مناسب از ظرفیت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاهی، بحث فروش محصولات، وثیقه ها و تضامین بانکی، عدم حمایت ادارات، عدم رغبت سرمایه‌داران برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان ،چالش های تجاری سازی کالا ها و خدمات فناورانه ، قوانین دست و پاگیر بانکی، عدم توجه به ارزش سرمایه های فکری از مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.
در ادامه این جلسه دکتر حاتمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، فناوری و پژوهش را حوزه‌‌‌ای ضروری و اساسی دانست و اظهار داشت: امروزه حوزه فناوری و پژوهش میدان رقابت و عرصه زورآزمایی کشورهای جهان است و هرکشوری که در این عرصه وارد نشود محکوم به شکست است.
دکتر حاتمی با انتقاد از تعداد کم شرکت‌های دانش‌بنیان استان گفت: تعداد شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تا هفته پژوهش سال آینده باید به ۱۰۰ شرکت برسد و همه مراکز رشد، دانشگاه‌ها و حوزه صنعت استان موظف به همکاری با پارک علم و فناوری هستند تا این هدف گذاری محقق شود. همچنین گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان فعلی نیز باید تا سال آینده دوبرابر شود.
*کمیته دانش‌بنیان با محوریت پارک علم و فناوری کرمانشاه تشکیل شود
وی بر تشکیل کمیته دانش‌بنیان با محوریت پارک علم و فناوری استان تاکید کرد و گفت: ما در استان به چند شتاب‌دهنده جدید نیاز داریم، روح دانش بنیان باید در حوزه‌های مختلف تزریق شود و سهم اقتصاد استان را به سمت دانش بنیان متمایل کنیم حاتمی با اعلام تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق پژوهش و فناوری استان  گفت: اساتید دانشگاه باید مکلف به فعالیت در عرصه دانش بنیان شوند.
در ادامه  دکتر معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه، برلزوم تشکیل کمیته توسعه فناوری استان ذیل کارگروه پژوهش و فناوری و قبول نقش موثر توسط دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی در این حوزه تاکید کرد.
گفتنی است دکتر حاتمی امروز به‌همراه مسئولان دانشگاه از غرفه‌های نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار دانشگاه رازی بازدید کرد.

خوانده شده 608

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک