.

.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، مهندس نصراله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات عصر (28 بهمن ماه) در رویداد یک روزه کسب و کارهای مبتنی بر هوشمند سازی در کشاورزی و غذا  که توسط شتابدهنده کارآفرینی تیک و پارک علم وفناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد تاکید کرد: پرداختن شتابدهنده تیک به این حوزه ابتکار بسیار هوشمندانه و نمونه ای در کشور است.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه IOF در زنجیره کشاورزی استان در آینده نقش اساسی بازی خواهد کرد گفت: شتابدهنده ، مرکز رشد و پارک علم و فناوری حلقه وصلی در پیوند دانش تئوریک و تبدیل ابزار های کاربردی برای مردم و صنعت و اقتصاد هستند .
جهانگرد این رویداد را یک اتفاق مهم و نمونه در منطقه و کشور خواند و گفت: پرداختن شتابدهنده تیک به این حوزه ابتکار بسیار هوشمندانه است چرا که آینده سازخواهد بود .
وی در شرایط کنونی که با کمبود آب و خشکسالی مواجه هستیم، حوزه کشاورزی بازار بزرگی است که از نوآوران و افراد خلاق و دارای ایده دعوت می کنیم برای این حوزه وقت بیشتری بگذارند.
وی افزود: قطعا با اجرای ایده های فناورانه شاهد بهینه شدن مصرف انرژی، افزایش بهره وری و راندمان بهتری از نظر میزان کشت خواهیم بود.
معاون وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب کرمانشاه در بخش کشاورزی، اعلام کرد: باتوجه به اینکه کرمانشاه از نظر آب و هوایی و زمین های قابل کشت استانی غنی است، امیدواریم با تکیه بر نوآوری جوانان و خلاقیت هایی که دارند، شاهد نوآوری هایی در بخش کشاورزی این استان باشیم. 
وی در ادامه با اشاره به کارکردهای مثبت شتاب دهنده ها، گفت:  امروزه شتابدهنده ها در کنار پارک های علم و فناوری کمک می کنند تا صاحبان ایده ها در محیطی حمایتی، ایده های خود را مورد محک قرار دهند تا سریع تر متوجه شوند که آیا این ایده قابل اجرایی شدن هست، یا نه. 
وی افزود: درصورتی که ایده قابل اجرایی شدن باشد، در این شتابدهنده ها فرصتی برای صاحب ایده ایجاد می شود تا ایده اش را پخته تر کرده و در نهایت یک محصول را به بازار عرضه کند، در غیر اینصورت از صرف هزینه و وقت بیشتر برای آن ایده اجتناب می کند.
جهانگرد متذکر شد: با شکل گیری هر ایده قابل اجرا در شتابدهنده ها، باید فرصتی فراهم شود تا ایده ها به صاحبان صنایع و سرمایه گذاران معرفی شوند تا از این ظرفیت استفاده کنند. 
وی با بیان اینکه کارهای خوبی در  شتابدهنده کارآفرینی تیک و پارک علم و فناوری کرمانشاه صورت گرفته، گفت: چند شتابدهنده تخصصی دیگر نیز در پارک علم و فنآوری  جهاددانشگاهی کرمانشاه بتدریج در حال شکل گیری است که ابتکار خوبی برای نوآوری در حوزه های اقتصادی، تکنولوژی، بهره وری و توسعه محصول خواهد بود. 
در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: باتوجه به ظرفیت های مناسبی که در بخش کشاورزی داریم، شرکت های فناور استان می توانند به این بخش ورود کنند.
 دکترهدایت حاتمی، بر لزوم شکل گیری یک اکوسیستم فناورانه و کارآفرینانه در استان تاکید کرد و گفت: این دو حوزه در دنیا سرعتی رو به رشد دارند که متاسفانه ما در این حوزه عقب مانده ایم
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی ایجاد فضا و یا زیست بوم فناورانه نیاز جدی کشور و استان است که البته باید نهادها و حلقه های مختلفی در آن ذینفع و نقش آفرین باشند
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در خصوص ضرورت های ایجاد این فضا و زیست بوم نیز عنوان کرد: دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، مخترعین، بانک ها، سرمایه گذاران و... همه باید همکاری کنند تا ایده های خلاقانه ای که در این حوزه است به عمل تبدیل گردد، نه اینکه منتهی به شکست شود.
وی بااشاره به وجود شرکت های دانش بنیان مختلف در کرمانشاه و شکل گیری ایده های خلاقانه در آنها، گفت: درحال حاضر گره کور شرکت های دانش بنیان ما بحث بازار است. افرادی که در این شرکت ها هستند خلاقند، اما متاسفانه بازاریابی و جذب سرمایه گذار را بلد نیستند. 
حاتمی در ادامه فاصله بین حوزه علمی و دانشگاهی با حوزه اجرایی و صنعت را از دیگر دغدغه های جدی در استان دانست و اضافه کرد: در تلاشیم تا این فاصله و خلاء را با شکل دادن شتابدهنده هایی همچون تیک جبران کنیم و ارتباط خوبی بین این بخش ها ایجاد شود.
وی همچنین بابیان اینکه برای رفع بخشی از مشکل اشتغال استان، سیاست بهبود فضای کسب و کار را در پیش گرفته ایم، گفت: در این بخش نیز فعالین حوزه IT می توانند خوب نقش آفرینی کنند.
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین کشاورزی را مزیت جدی استان دانست و گفت: کرمانشاه با داشتن 5.5 درصد از اراضی قابل کشت کشور، 19 سد در دست بهره برداری و یا در حال ساخت و منابع آبی فراوان و خاک حاصلخیز، در حوزه کشاورزی ظرفیت های فراوانی دارد، به گونه ای که 18 درصد از سهم اقتصاد استان را بخود اختصاص داده است.
حاتمی تاکید کرد:  بخش کشاورزی کرمانشاه جای کار بسیاری دارد و شرکت های فناورانه و کارآفرینانه در این بخش هم می توانند ورود مناسبی داشته باشند، ما نیز از آنان حمایت های مالی لازم را خواهیم داشت
گفتنی است در این رویداد چند پنل و سخنرانی با حضور سرمایه گذاران و مسئولین کشوری واستانی فعال در حوزه IOF برگزار شد.

خوانده شده 819 آخرین ویرایش در دوشنبه, 29 بهمن 1397 ساعت 10:52

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک