.

.

گروهی از جوانان تحصیلکرده و علاقمند ایده های خود را با تجاری سازی در پارک علم و فناوری کرمانشاه  به ثروت  تبدیل کرده اند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ،این صاحب ایده از روزی سخن می‌گوید: که نه سرمایه‌ای داشت و نه درآمدی، او تازه در رشته ماشین آلات کشاورزی فارغ التحصیل شده بود و می‌خواست وارد بازار کار شود...
با یک ثبت اختراع در سال ۸۹ وارد پارک علم و فناوری کرمانشاه شد و همین جرقه‌ای بود که او را وارد مسیر تازه‌ای از زندگی کند.
مازیار نامداری جوانی که رایزر پنهان شونده در سیستم‌های آبیاری بارانی و کلاسیک ثابت را ساخت  تا آنرا تجاری کند و هر چه را که داشت فروخت  و البته متحمل کلی خسارت  هم شد، ایده اش تجاری نشد، زمین خورد،  اما بلند شد و نگذاشت یاس و ناامیدی در او ریشه کند.
او به سراغ سیستم‌های نشا و مکانیزاسیون رفت، تجهیزاتی که در کشور صد در صد وارداتی بود .. حالا اهالی شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری کرمانشاه او را خوب می‌شناسند، جوانی که واحد فناوران کاشت زاگرس را در کرمانشاه بنا کرده است.
مجموعه او را حالا در بازار به عنوان تولید کننده تجهیزات و محصولات تولید نشا ایران می شناسند کسی که می گویند کشور را به خودکفایی در ماشین الات کشاورزی رسانده.
 این واحد دانش بنیان خط کامل تولید نشا شامل میکسر، پر کن، بذر کار، پوشاننده و آبیاری را تولید می‌کند که دستگاهی است ۱۲ متری که کل پروسه تولید نشا را بصورت اتوماتیک انجام می‌دهد سرعتش برابر ۶۰ نیروی کاری و با دقت بالای ۹۷ درصد است که این خود یک رکورد در تمام دستگاه‌های نشا دنیا است.
بوم آبیاری اتوماتیک گلخانه، انواع نشا کار سبزی و صیفی، پیوند زن نشا، انواع تیپ کش و مارچ کش، مینی نشا و نشا صنعتی، ریشه توپی از دیگر محصولات شرکت است.
مدیر بازرگانی شرکت می‌گوید: دستگاه بذر کار سینی نشا برای گلخانه داران مورد استفاده قرار می‌گیرد که با سلول‌های ۱۱۲ و ۱۲۸ برای کشت صیفی جات از جمله گوجه، بادمجان و کاهو زده می‌شود.
وحید اکبری گفت: تا حالا توانسته ایم ۳۰۰ گلخانه تولید نشا را درکشور تجهیز کنیم، یعنی با این کارشان دانش استفاده از دستگاه‌های مکانیزه را به گلخانه‌ها برده اند و در حال حاضر ۹۵ درصد بازار کشور را پوشش می‌دهند.
راهی گلخانه تولید نشا شدیم، برادر آقای نامداری مسئول این گلخانه ۵ هزار متر مربعی است. او می‌گوید کار ما سفارشی است و با کشاورزان قبل از کاشت قرار داد می‌بندند، آن‌ها سالانه ۴۰ میلیون نشا گوجه، کاهو، کلم، هندوانه، فلفل، صیفی و سبزی تولید می‌کنند.
روال کار هم به این شکل است که بذر را در داخل سلول‌های سینی نشا گذاشته و بعد در داخل سبد می‌گذراند. پس از آبیاری و جوانه زدن باید دانه دانه سلول‌های ریشه زده به زمین‌های کشاورزی متصل شود.
در حال حاضر در شرکت فن آوران کاشت زاگرس ۳۰ میلیون عدد سینی نشا تولید می‌شود که بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزان استان زیر کشت نشا صنعتی رفته است.
مازیار نامداری برای شرکتش یک گروه جوان ۳۰ نفره تشکیل داده است. آن‌ها هم صاحب کار و در آمد شده اند و امسال به عنوان گروه کار نمونه از دست رییس جمهور کشور هدیه و لوح تقدیر گرفتند.
کارآفرینانی  که نسخه تضمین شده  اشتغال را  با دانش خود تجاری کرده اند.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع پارک تاکنون ۵۰۰ ایده به ثبت رسیده است که ۳۰۰ مورد آن تجاری شده و به تولید محصول منجر شده است.
خان احمدی فروش سالانه محصولات فناورانه استان را ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون برای ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.
 این گروه جوان هم به تولید داخل رونق بخشیدند و هم حاصل فکرشان را به چند کشور صادر کرده اند.
 آن‌ها برای فروش محصولشان با دو کشور ازبکستان و قرقیزستان قرار داد بسته اند، چنگیز خان مسئول بازرگانی کشور قرقیزستان هم که برای خرید به این شرکت آمده بود گفت: آمده ایم که تکنولوژی نشا و تجهیزات این صنعت را با خودم به کشورم ببرم و یک شرکت مشترک بین ایران و قرقیزستان و روسیه تاسیس کنیم.
مازیار نامداری مدیر عامل شرکت می‌گوید: حجم فروش محصولات دانش بنیان ما سالانه ۳ تا ۴ میلیارد تومان است که مبنای کار خود  در سال ۹۸ را بر صادرات گذاشتیم و می‌خواهیم ۳۰ درصد محصولاتمان را به دیگر کشور‌ها بفرستیم.
حالا ۸ سال گذشته و مازیار نامداری خوشحال است که حتی یک توانایی کوچکش را هم دست کم نگرفت و پله‌های ترقی را قدم به قدم طی کرد، او معتقد است همیشه ایده‌های خوبی وجود دارد که باید خود شخص آن را به فعلیت برساند.

خوانده شده 845 آخرین ویرایش در یکشنبه, 26 خرداد 1398 ساعت 05:38

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک