.

.

کشاورزی هوشمند می‌تواند انقلاب بزرگی در حوزه کشاورزی به وجود آورده و با ترکیب دانش روز در حوزه فناوری اطلاعات و کشاورزی مدرن، اقتصادی کردن کشاورزی را به همراه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری کرمانشاه، در کشاورزی هوشمند از دستگاه هایی استفاده می‌شود که از سنسورهای مختلف تشکیل شده اند که این دستگاه ها با استفاده از این سنسورها می توانند داده ها را جمع آوری کرده و با ارسال این داده ها به سرور اصلی آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نهایتا دستور لازم برای عملکرد مناسب ارسال می شود.

در کشاورزی هوشمند از سنسورهای مختلفی برای رسیدن به بهره وری بالا استفاده می شود که می توان از جمله آنها به سنسور هوشمند خاک اشاره کرد که با استفاده از این سنسور پارامترهایی مثل رطوبت خاک اندازه گیری و ثبت می شود  و یا با سنسور هوشمند هوا پارامترهایی مثل دمای هوا اندازه گیری و ثبت می شود.

تاکنون اقدامات زیادی در حوزه کشاورزی هوشمند در داخل کشور ما صورت نگرفته و گلخانه  شرکت نیروی غرب و شتابدهنده کارآفرینی تیک از شتابدهنده های پارک علم و فناوری کرمانشاه  برای اولین بار در کشور و در استان کرمانشاه در این حوزه ورود کرده که این اتفاق می‌تواند زمینه ساز تحولات خوبی در حوزه کشاورزی در استان کرمانشاه و حتی کشور باشد.

هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در حاشیه بازدید از گلخانه شرکت نیروی غرب از ورود گلخانه این شرکت به حوزه کشاورزی هوشمند به عنوان یک اتفاق خوشایند یاد و اظهار کرد:  تلفیق کشاورزی با دانش روز در قالب کشاورزی هوشمند می‌تواند گام مهمی در راستای اقتصادی کردن کشاورزی باشد.

حاتمی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با فعالیت این گلخانه هوشمند، کرمانشاه به مرجعی برای توسعه دانش و اطلاعات در حوزه کشاورزی تبدیل شود و بتواند نقش مهمی در سمت و سو گرفتن کشاورزی کشور به سمت کشاورزی هوشمند ایفا کند.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تأکید بر اشتغالزا بودن کشاورزی هوشمند، افزود: شغل های زیادی از قبل این کشاورزی ایجاد خواهد شد که برای تعریف آنها باید به دل کار برویم.

حاتمی در ادامه بر ضرورت همکاری بین این شرکت و دانشگاه های استان برای تعریف پایان نامه های دانشگاهی با موضوع کشاورزی هوشمند برای رسیدن به نتایج مطلوب تاکید کرد.

مریم حسینی مدیرعامل شرکت نیروی غرب نیز در این بازدید با بیان اینکه این شرکت سابقه ۳۰ ساله در حوزه آی سی تی و اتوماسیون صنعتی دارد و پروژه‌های ملی زیادی را به سرانجام رسانده، اظهار کرد: در گلخانه شرکت نیروی غرب ارتباطات و فناوری اطلاعات را با کشاورزی تلفیق کرده ایم.

وی با بیان اینکه پروژه IOF(اینترنت اشیاء برای کشاورزی) را از حدود شش سال گذشته با همکاری شتابدهنده تیک که جزو شتابدهنده های زیر مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه است در گلخانه شرکت نیروی غرب تعریف کردیم، افزود: امیدواریم بتوانیم در حوزه کشاورزی هوشمند ورود خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اتمام فاز مطالعاتی کشاورزی هوشمند در این شرکت افزود: در حال حاضر فاز صفر این شرکت در حوزه کشاورزی هوشمند به بهره برداری رسیده و نتایج آن در اقلیم های مختلف مزرعه و گلخانه در سطوح کوچک قابل قبول بوده است.

 وی با بیان اینکه این اولین باری است که در کشور در حوزه کشاورزی هوشمند در مزرعه و گلخانه کار شده افزود: در حال کار کردن روی کشاورزی هوشمند برای بخش‌های دیگر مثل دام و طیور هم هستیم .

حسینی با بیان اینکه این گلخانه هوشمند در آینده قابلیت ساپورت صد‌ها گلخانه از نقاط مختلف استان و حتی سراسر کشور را دارد، افزود:در صورتی که گلخانه های دیگری را به سرور اصلی این گلخانه متصل کنیم، هزینه‌های این گلخانه مقرون به صرفه می شود.

شهاب خوش خوی مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه نیز با بیان اینکه شتابدهنده تیک جزو شرکت های زیر مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه است، گفت: این شتابدهنده با همکاری شرکت نیروی غرب توانسته برای اولین بار در کشور در حوزه کشاورزی هوشمند ورود کند و امیدواریم به نتایجی برسد که بتواند در رسیدن به کشاورزی هوشمند در کشور اثرگذار باشد.

وی با اشاره به تلاش برای علمی کردن کشاورزی و رسیدن به کشاورزی هوشمند به عنوان یکی از اولویت های پارک علم و فناوری کرمانشاه، افزود: با تکیه بر کشاورزی هوشمند می‌توان برای اقتصادی کردن کشاورزی و مدرن کردن آن گام برداشت.

وی ابراز امیدواری کرد: پارک علم و فناوری بتواند نقش مهمی در سمت و سو گرفتن کشاورزی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم استان به سمت کشاورزی هوشمند داشته باشد.

وی با اشاره به فراخوان جذب پایان نامه های با موضوعات مختلف در حوزه کشاورزی هوشمند در پارک علم و فناوری کرمانشاه، از دانشجویان برای تعریف پایان نامه های با موضوع کشاورزی هوشمند با همکاری مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوی کرمانشاه دعوت کرد.

مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه ۸۰ واحد فناور شامل هسته های فناور و شرکت  در حوزه کشاورزی دارد، افزود: در حال حاضر بالغ بر ۳۰ مشاور تخصصی در بخش‌های مختلف کشاورزی در پارک علم و فناوری کرمانشاه فعال هستند.

خوانده شده 1575 آخرین ویرایش در چهارشنبه, 29 خرداد 1398 ساعت 06:13

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک