.

.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با تقدیر از عملکرد پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بر لزوم ایجاد شهرک "علم و فناوری"  جهت حمایت هرچه بیشتر از این شرکت‌ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه افشین کریمی در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه در گفت وگویی با تقدیر از عملکرد جهاددانشگاهی و بویژه پارک علم و فناوری جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: بسیاری افراد، جوانانِ صاحب ایده را کم اهمیت می دانند و این بسیار ارزشمند است که نهادی مانند جهاد دانشگاهی و در زیرمجموعه آن پارک علم و فناوری، این جوانان را باور داشته و بستر فعالیت را برای آنان فراهم می کند.

وی افزود: پارک علم و فناوری در این زمینه حرکت خوبی را شروع کرده اما باید بتوانیم در افق این حرکت، بستری فراهم کنیم که هر جوان کرمانشاهی بتواند ایده خود را مطرح و عملی کند.

وی بر لزوم ایجاد شهرک علم و فناوری دراستان تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود تعداد زیادی از جوانان صاحب ایده در استان و کمبود فضای فعالیت، نیاز است که هرچه سریعتر راه اندازی این شهرک در دستور کار قرار گیرد.

کریمی تصریح کرد: با توجه به ارزش بالای فعالیت های پارک، مجموعه استانداری و بویژه شخص استاندار با توجه به باور و اعتقادی که نسبت به شرکت های دانش بنیان دارد همواره کنار جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری خواهیم بود و از هیچ کمکی برای فعالیت هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان دریغ نخواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه درادامه با اشاره بهره‌وری پایین نیروهای انسانی در ادارات استان، گفت: متاسفانه این معضلی کشوری است و علی رغم اینکه نیروی کار بسیاری در ادارات داریم و عمده آنها نیز تحصیل کرده هستند، اما خروجی کار چندان که باید رضایت بخش نیست و بهره وری مطلوبی نداریم.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده یکی از مشکلات پایین بودن بهره وری نیروها، عدم داشتن مهارت لازم در کار است، نیروهای ما آموزش دیده هستند، اما آموزش های آنها عمدتا کاربردی نیست.

کریمی تصریح کرد: درهمین راستا جهت افزایش بهره وری نیروها، آموزش های کاربردی به کارکنان ادارات و دستگاه ها باید در دستور کار قرار گیرد و داشتن این مهارت ها نیز از این پس باید به طور جد در گزینش افراد لحاظ شود.

وی افزود: راهکار دیگر جهت افزایش بهره وری، تشدید نظارت بر عملکرد کارکنان است، باید بطور مستمر این پایش صورت گیرد که عملکرد کارکنان طبق پروسه ای که برای آنها تعریف شده صورت می گیرد یا نه و اینکه مشخص شود برای انجام درست کارها نیاز به تشویق، تنبیه و یا جابجایی دارند.

کریمی به فاصله حقوق کارکنان با تورم موجود اشاره کرد و افزود: با افزایش تورم بسیاری صنوف قیمت خدمات خود را افزایش می دهند، اما حقوق کارمندان تنها سالی یکبار افزایش می یابد و بسیاری از آنها برای جبران کمبود درآمد، مجبور به داشتن شغل دوم و حتی سوم هستند و این چند شغله بودن آنها را خسته و بی انگیزه کرده است.

وی افزود: در همین راستا باید بحث معیشت و انگیزش کارکنان نیز به طور جد در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با یک شیب ملایم به استانداردها در این زمینه نزدیک شویم.

بهرام بادکو رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به حمایت موثر این نهاد از شرکت های دانش بنیان، گفت: در این مسیر نیازمند توسعه  زیرساخت ها برای فعالیت هرچه بیشتر شرکت ها هستیم.

وی افزود: داشتن مکان از هزینه شرکت ها تا حدزیادی کم می کند و امیدواریم با همکاری مجموعه استانداری بتوانیم بستر کار بیشتری برای فعالیت شرکت ها را فراهم کرده و شرکت های بیشتری را تحت پوشش بگیریم.

معصومه خان احمدی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز در این بازدید با بیان اینکه پارک بستر لازم را برای فعالیت شرکت‌های نوپا و دانش بنیان فراهم می کند، گفت: تمام شرکت‌هایی که در پارک مستقر هستند رزومه کاری مشخصی دارند؛ اینکه در چه مرحله ای ایده آنها ثبت شده، چه زمان ارتقا پیدا کرده اند و چه زمان در سوله های کارگاهی خود مستقر شده اند.

وی افزود: وجود این رزومه نشان می دهد که پارک علم و فناوری از همان ابتدا در کنار افراد صاحب ایده بوده و تا مراحل انتهایی که کار آنها به ثمر نشسته و به تولید انبوه برسد، آنها را تنها نمی گذارد.

خان احمدی افزود: علاوه بر فراهم کردن بستر فعالیت، امکان دیگری که پارک برای افرادِ صاحب ایده فراهم کرده؛ دیدار چهره به چهره آنها با مسئولین است تا بتوانند صریح مشکلات خود را بیان کرده و راهکار آن را از مسئولین مطالبه کنند که این امر به پیشرفت هرچه سریعتر فعالیت آنها کمک کرده ا ست.

وی افزود: امتیاز دیگر پارک برای این شرکت ها، هم افزایی فعالیت های آنها است، بطوری که شرکت ها با اطلاع از کار هم، از ایده های یکدیگر بهره گرفته و کار و فعالیت خود را توسعه می بخشند.

 

در این بازدید مدیران شرکت های دانش بنیان با تقدیر از حمایت های پارک علم و فناوری بر حمایت از این نهاد علمی تاکید کردند و خواستار ایجاد فضای کار بیشتر جهت فعالیت سایر شرکت های دانش بنیان شدند.

 

 

خوانده شده 1508

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک