.

.

نشست هم اندیشی راه اندازی مجمع شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه و بررسی چالش های شرکت ها در حوزه تعاملات بین المللی با حضور مهندس کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان، مهندس داریوش پناهی دبیر اتاق بازرگانی استان ، دکتر معصومه خان احمدی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه و مدیران شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه عصر امروز 14 آبان ماه در سالن شهید نوروز نژاد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه در این نشست  دکتر خان احمدی ضمن تشریح فعالیت های 11 ساله پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: تعامل با دستگاه‌ها اجرایی و بخش خصوصی برای استفاده از پتانسیل آنها در جهت رشد شرکت ها ی دانش بنیان و واحد های فناور ازبرنامه های پارک علم و فناوری کرمانشاه است.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تقویت اکو سیستم فناوری و نواوری در استان از اولویت های پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه است  و در این زمینه گامهای خوبی برداشته ایم، افزود: تاسیس اولین شتابدهنده خارج از پایتخت در حوزه فناوری اطلاعات ، راه اندازی هفت مرکز رشد در شهرستانهای استان برای دسترسی جوانان صاحب ایده در همه استان به خدمات فناورانه ، راه اندازی سه مرکز نوآوری تخصصی ، تشکیل مرکز گیم و انیمیشن بخش هایی از فعالیت های انجام گرفته در جهت توسعه اکوسیستم نوآوری است.
وی ادامه داد: برگزاری نشست های فناورانه با صنایع است برای پروژه یابی و معرفی ظرفیت های شرکت های فناور و دانش بنیان به این شرکت ها وحل فناورانه مشکلات صنایع و برگزاری جلسات مشترک با دستگاههای دولتی برای حل مشکلات این شرکت ها و واحد های فناور بخشی از تلاش های پارک علم و فناوری برای کمک به ظرفیت های فناوری استان است.
خان احمدی در ادامه با بیان اینکه توسعه خدمات متنوع ومتناسب با نیاز شرکت ها و واحد های فناور از برنامه ها و استراتژی های پارک است، افزود:در همین راستا در حال حاضر بدنبال گسترش بازار شرکت ها در کشور های دیگر و استفاده از ظرفیت شرکت های فناور در تامین بخشی از نیازهای وارداتی و متعاقب آن چالش های مرتبط بااین بخش از مهمترین برنامه های مشترک پارک و اتاق بازرگانی می تواند باشد.
در ادامه مهندس کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از گرفتن مجوز راه اندازی مجمع شرکت های دانش بنیان استان خبر داد و گفت: این ظرفیتی است که شرکت ها می توانند با عضویت در ان خدمات مناسبی برای توسعه فعالیت های فناورانه و دانش بیان دریافت کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در رویکرد جدید خود به اتارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان وواحد های فناور توجه خاص دارد افزود: بزودی انجمن کارآفرینان جوان کرمانشاه که برای نخستین بار در کشور است تشکیل می شود.
کاشفی تصریح کرد: اتاق بازرگانی به لحاظ چارت فعالیتی خود امکانات و ارتباطات بسیار خوبی دارد که می تواند گره گشا و توسعه بخش فعالیت های تجاری  شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور باشد.
وی ادامه داد نسل چهارم اتاق های بازرگانی در کشور عضو محور هستند و سعی دارند خدمات متنوعی به اعضا خود بدهند گفت : سطح توقعات از اتاق زیاد است و ما سعی داریم با کمک دولتمردان قوانین دست و پا گیر فعالان بخش تجارت را تسهیل کنیم.
رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه وضعیت کنونی کشور را در 30 سال گذشته برای تولید کنندگان بی سابقه دانست و افزود: نگاه به داخل و ظرفیت های تولید کنندگان داخلی موقعیتی است که نمی ماند و باید تولید کنندگان از آن بخوبی استفاده کنند.
وی افزود:اتاق بازرگانی کرمانشاه با پارک علم و فناوری تعامل بسیار خوبی دارد که امیدواریم با راه اندازی شتاب‌دهنده صادرات و تشکیل مجمع شرکت های دانش بنیان و فناور استان گام‌های خوبی در جهت رونق اقتصادی این بخش استان برداریم.
در ادامه شرکت های دانش بنیان  استان به بیان مشکلات و مسائل خود در بخش های دریافت کارت بازرگانی، توسعه بازار های خارجی، وارد کردن مواد اولیه محصولات تولیدی، انتقال ارز وترخیص کالادر گمرک و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی پرداختند.

خوانده شده 1194 آخرین ویرایش در یکشنبه, 19 آبان 1398 ساعت 17:41

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک