.

.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: یکی از مشکلاتی که در بحث کارآفرینی در استان داریم این است که در حوزه مدل‌دار کردن کسب‌وکارهایمان لنگ می‌زنیم.

دکترهدایت حاتمی در اختتامیه اولین رویداد کارآفرینی ایده شو صنایع شیمیایی و افتتاحیه مرکز نوآوری و فناوری صنایع شیمایی پارک علم‌وفناوری کرمانشاه که عصر امروز (20 آذر) برگزارشد، به بیان برخی از موانع کارآفرینی و نوآوری در استان‌های کمتر توسعه یافته از جمله کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: در این استان‌ها همه زیرساخت‌های کارآفرینی و نوآوری همچون مرکز علم و فناوری، دانشگاه، دانشجو، استاد، دستگاه‌های اجرایی و... وجود دارد، اما متاسفانه بین آنها هماهنگی نیست. 

وی تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه باید کاری کنیم که فضای کارآفرینی و فضای شکل دادن روحیه کارآفرینی در استان ایجاد شود و این مستلزم کمک همه نهادهای ذیربط است. 

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: دولت، دانشگاه و صنعتگران سه بخش مهمی هستند که می‌توانند در این زمینه نقش آفرین باشند. 

وی تصریح کرد: در استان ایده‌ها، مدل و نیروی انسانی لازم را داریم، اما متاسفانه در حوزه مدل دار کردن کسب و کارهایمان لنگ می‌زنیم و از سوی دیگر نیروهای انسانی ما ریسک‌پذیر و جسور نیستند. 

حاتمی بابیان اینکه برای تبدیل یک ایده به محصول پرفروش و دارای بازار باید اتفاقات زیادی بیفتد، عنوان کرد: ما هم به سهم خود حمایت‌های لازم را از صاحبان ایده خواهیم داشت تا به هدف نهایی یعنی تولید محصول برسند. 

وی در ادامه به ظرفیت‌های کرمانشاه در حوزه صنایع شیمیایی اشاره کرد و گفت: در این حوزه دانشگاه و صنعت توانمندی داریم و می‌توانیم با پرورش ایده های این حوزه به کارآفرینی بپردازیم. 

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه یادآورشد: باتوجه به اینکه صنعت شیمیایی در کرمانشاه درحال توسعه است و تا 45 روز آینده هم حدود 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را اجرایی می‌کنیم، لذا به ایده های جدید در حوزه صنایع شیمیایی نیاز داریم.  

وی در پایان تاکید کرد: مصممیم فضا و اکوسیستمی از کار و کارآفرینی را در قالب شهرک فناوری دنبال کنیم و برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد، چراکه یکی از نیازهای کنونی استان است. 

این رویداد با همکاری پارک علم‌و فناوری جهاددانشگاهی و دانشگاه رازی برگزار شد.

خوانده شده 614

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک