.

.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در استان طی سال 1398 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، دکترهدایت حاتمی در حاشیه افتتاح مرکز توسعه کسب و کارهای کوچک و خرد کرمانشاه که امروز(14 اسفند) با حضور مدیران حوزه اقتصادی در سازمان جهاد دانشگاهی استان برگزارشد، افزود: هرچند این میزان سرمایه گذاری برای استان امیدوار کننده بود، اما کافی نیست و نیاز داریم تا سال آینده این رقم را دو یا سه برابر افزایش دهیم.
وی افزود: درصورتی که بتوانیم در پایان سال 1399 به این هدف دست پیدا کنیم، آن زمان شاهد تکان و تحول در حوزه اشتغال استان خواهیم بود.
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه از برنامه ریزی برای تحقق این هدف هم خبرداد و گفت: برای اینکه بتوانیم به هدف سه برابر کردن میزان سرمایه گذاری در استان برسیم، طرح‌های حوزه سرمایه گذاری استان را ساماندهی و به دو بخش تقسیم کرده‌ایم که بخشی از آن سرمایه گذاری‌های کلانی مانند پتروشیمی، کارخانه چینی و سرامیک و ... است که اشتغال بالایی به همراه دارد و از سوی دیگر چالش‌هایی نیز پیش روی  اجرایی شدن آنها است، لذا این نوع از سرمایه گذاری‌ها را در کارگروه ستاد سرمایه گذاری استان در استانداری بررسی می‌کنیم.
وی بابیان اینکه گروه دوم از طرح‌های سرمایه گذاری طرح‌هایی هستند که تعداد متقاضیان آنها زیاد است و باید قدم به قدم سرمایه  گذاران را راهنمایی کنیم تا به ایجاد اشتغال و تولید برسند، عنوان کرد: احداث هزار زنبورستان، 150 مزرعه بوقلمون و ... از جمله این طرح‌هاست که آنها را در دستور کار داریم و سرمایه گذاران آنها چندان از نظر اقتصادی توانمند نیستند و نیاز به آموزش‌هایی نیز دارند.
حاتمی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از ایجاد اشتغال استان هم در چنین حوزه‌هایی است و مردم بیشتر درگیر مشاغل خرد اینچنینی هستند، بنابراین تلاش کرده‌ایم تا در بخش‌هایی مانند کشاورزی، گردشگری و صنایع کوچک و کارگاهی که در آن پتانسیل‌های بسیار خوبی داریم، با برنامه ریزی مناسب توسعه کسب و کارهای کوچک و خرد را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در این برنامه ریزی سعی شده تا زنجیره‌های ارزش هر رشته را تدوین کرده و از سوی دیگر بین دستگاه‌های مختلف هم تقسیم کار کرده‌ایم و منابع مالی و بانکی را نیز به این سمت برده‌ایم.
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: از بانک‌های استان خواسته‌ایم تا منابع  مالی خود را پشت سر این هدف یعنی توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک بیاورند تا بتوانیم با اشتغالزایی بالا در هرکدام از رشته‌های پیش بینی شده، به بلوغ در آن رشته هم برسیم.
وی بااشاره به راه اندازی مرکز توسعه کسب و کارهای کوچک و خرد کرمانشاه در راستای تحقق این اهداف، خاطرنشان کرد: کلیه سرمایه گذاری‌هایی که کلان نیستند را در این مرکز ساماندهی و برنامه ریزی می‌کنیم و با کمک مربیان و راهبران به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف کمک می‌شود تا به کسب و کار پایداری برسند.
حاتمی متذکرشد: از همه دستگاه‌های حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت خواسته‌ایم تا در کنار جهاد دانشگاهی قرار بگیرند تا با توسعه مشاغل خرد به تحول در فضای کارآفرینی استان برسیم.
رونمایی از سند 3 ساله اشتعال استان
همچنین در حاشیه افتتاح مرکز توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک کرمانشاه، از سند سه ساله استغال استان نیز رونمایی شد.
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه در این سند، رشد اشتغال استان طی سه سال متوالی از 1398 تا 1400 پیش بینی شده، عنوان کرد: سال 1397 نرخ بیکاری استان 2.9 درصد کاهش پیدا کرد و درسال 1398 هدف‌گذاری برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان انجام گرفت، یعنی اینکه نرخ بیکاری استان از 18.5 باید به 15.5 درصد برسد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این هدف برنامه ریزی‌های زیادی انجام دادیم و در پایان سال خبرهای امیدوار کننده‌ای خواهیم داد.
حاتمی در ادامه عنوان کرد: براساس این سند، طی دوسال 1399 و 1400 نرخ بیکاری استان باید پنج درصد یعنی هرسال 2.5 درصد کاهش داشته باشد.
وی افزود: در سندی که تدوین کرده‌ایم، برای رسیدن به این هدف بین دستگاه‌های مختلف تقسیم کار انجام شده و هر دستگاهی می‌داند چه برنامه ای را باید اجرا کند.

خوانده شده 556 آخرین ویرایش در شنبه, 17 اسفند 1398 ساعت 01:52

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک