.

.

 

هر کار بزرگی از یک جرقه شروع می شود، جرقه ای که ذهن و خلاقیت و توان را به کار می اندازد و مسیر جدیدی در زندگی آدم ها روشن می کند، جرقه ای که به ذهن محمود کریمی جوان مخترع کرمانشاهی رسیده و حالا او را از یک فروشنده کالاهای بهداشتی به یک تولید کننده قدرتمند و مخترع در حوزه همین محصولات تبدیل کرده است.
شرکت دانش بنیان «ساینا سلامت پارس»  حالا در زمینه تولید انواع شوینده های صورت و شامپو و پَن های صورت که به عنوان محصولات کمک درمانی محسوب می شوند فعال است و حالا با حدود دو سال فعالیت در تولید این محصولات و عرضه آن در بازار استان، هدف گذاری برای فعالیت در بازار کشور را دارد.
محمود کریمی مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به راه اندازی شرکت «ساینا سلامت پارس» از سال 387 ، گفت: حدود یک سال بعد از راه اندازی شرکت عملا وارد فاز تولید شدیم اما به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه کشور در سال 1390، عملا کار پیش نرفت و نتوانستیم ماشین آلات خارجی مورد نیاز را وارد کنیم .
وی افزود: چندین سال به همین منوال گذشت و در نهایت با وارد کردن برخی تجهیزات و نیز استفاده از تجهیزات و ماشین آلات ساخت داخل، سال 1395 کارمان شکل گرفت و یکی دوسال است که با تولید انبوه وارد فاز فروش محصولاتمان شده ایم.
کریمی گفت: تحصیلات من مهندسی شیمی است و پیش از اینکه وارد کار تولید شوم، توزیع کننده محصولات بهداشتی بوده و نمایندگی شرکتی در کرمانشاه را داشتم، اما پس از مدتی به این فکر کردم که چرا به جای اینکه توزیع کننده این محصولات باشم، خودم آنها را در استان تولید نکنم.
وی افزود: در همین راستا برنامه ریزی برای تولید را شروع کردم و با توجه به دانشی که در حوزه شیمی داشتم فرمولاسیون برخی محصولات را تغییر دادم و با همین تغییر فرمولاسیون حدود هشت محصول بهداشتی کمک درمانی مراقبت از پوست ... تولید کردم.
کریمی گفت: این فرمولاسیون جدید هم اکنون با تولید شوینده های گلیسیرینه ثبت اختراع شده و عنوان آن هم "تولید شوینده های گلیسیرینه با فرمولاسیون و روش تولید جدید" است.
وی افزود: پس از این اختراع، شامپوهای فاقد سولفات را هم تولید کردیم که به خاطر این اختراع که هم اکنون در مراحل ثبت آن هستم، شرکت ما در رده شرکت های دانش بنیان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این نوع شامپوها کاملا برای مو بی ضرر بوده و استفاده از آنها در پیشگیری از ریزش و جلوگیری از آسیب مو بسیار موثر است.
کریمی خاطرنشان کرد: در مجموع محصولات ما جنبه کمک درمانی داشته و عمدتا برای پوست های حساس، رفع شوره سر، کنترل ریزش مو و ... و بیشتر با تجویز پزشک استفاده می شود.
کریمی خاطرنشان کرد: تست های مختلفی روی محصولات ما انجام شده و در این زمینه از معاونت غذا و دارو هم پروانه گرفته ایم که حکم استاندارد در حوزه کاری ما را دارد و هم اکنون نیز هر هفته محصولاتمان بررسی می شوند.
وی افزود: علاوه بر محصولاتی که با فرمولاسیون خودمان تولید می کنیم برای شرکت دیگری هم سه تا چهار قلم محصولات بهداشتی با همین فرمولاسیون تولید می کنیم که با برند آن شرکت به فروش می رسند.
وی افزود: در حال حاضر بازار هدف محصولات ما هشت استان است و تلاش داریم در گام بعدی سراغ استان های دیگر رفته و برای تمام ایران محصولاتمان را ارسال کنیم.
کریمی خاطرنشان کرد: هم اکنون در کارخانه شرکت، بیش از 25 نفر مشغول بصورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند و امیدواریم با توسعه شرکت و فعالیت ها افراد بیشتری را مشغول به کار کنیم.
این مخترع کرمانشاهی یادآور شد: در حال حاضر برنامه داریم وارد فاز تولید کرِم شویم و با تولید این محصول عملا پکیج محصولات بهداشتی شرکت که شامل انواع شوینده صورت، شامپو، پن و ...است کامل می شود.
*** نیاز به باور و حمایت مسئولان داریم
کریمی در ادامه  به آشنایی خود با پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال 1394 اشاره کرد و افزود: این آشنایی بغیر از کمک های مالی به تقویت روحیه و خودباوری ما خیلی کمک کرد.
وی افزود: همه حمایت ها نباید مادی باشد و گاهی شرکت ها و مخترعین نیاز دارند که به آنها اعتماد شود و مسئولان باور کنند که جوانان ایرانی می توانند کارهای بزرگ انجام دهند و این روحیه و باور را ما از مسئولان پارک علم وفناوری کرمانشاه دریافت کردیم.
مدیرعامل شرکت «ساینا سلامت پارس» گفت: در کنار این حمایت های معنوی، تسهیلات سرمایه در گردش را هم برای تولید محصولات ضدعفونی در شرکت در شرایط کرونایی دریافت کردیم.

 

خوانده شده 694 آخرین ویرایش در دوشنبه, 23 فروردين 1400 ساعت 05:05

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک