.

.


شرکت طراحان ایده پرداز هارا یکی از شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه است که در زمینه طراحی و تولید اسباب بازی های فکری ایرانی فعالیت می کند

این شرکت توانسته برای اولین بار در زمینه صنعت تولید بازی های فکری ایرانی گام بردارد، صنعتی که جای خالی آن در تولیدات فرهنگی کشور به شدت احساس می شود.

محمدعلی صالحیان مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به راه اندازی شرکت طراحان ایده پرداز هارا از سال 1392 گفت: این شرکت کار طراحی و تولید اسباب بازی های فکری مبتنی بر فرهنگ ایرانی را برعهده دارد.

 

وی افزود: عمده اسباب بازی های تولید شده از چوب ساخته شده و تلاش شده در طراحی آنها از نمادهای مبتنی بر فرهنگ ایرانی استفاده شود.

صالحیان از طراحی بیش از 10 اسباب بازی فکری در این شرکت خبر داد و افزود: یکی از پرطرفدارترین اسباب بازی ها، "فیبوکو" است که بر اساس جدول سودوکو به نحو متفاوت تری طراحی شده است.

وی افزود: این بازی فکری مخصوص رده سنی پنج تا 40 سال است و افراد بسیاری می توانند برای زمان های سرگرمی و اوقات فراغت خود از آن استفاده کنند.

صالحیان گفت: این بازی مشتمل بر پنج بازی مختلف بوده و بصورت فردی و گروهی قابل انجام است و از مهارت های حافظه و حل مسئله در آن استفاده می شود.

"ضربینو" بازی کمک آموزشی برای یادگیری جدول ضرب

صالحیان افزود: از اسباب بازی های دیگر تولیدی شرکت میتوان به "جورچین اسلیمی" و "ضَربینو" اشاره کرد، در بازی جورچین اسلیمی طرح های معماری ایرانی اسلامی به کار برده شده و در بازی ضربینو، نیز طراحی کار بصورتی صورت گرفته که آموزش جدول ضرب در قالب بازی به کودکان داده شود.

وی از "ضربینو" به عنوان یک وسیله کمک آموزشی یاد کرد و افزود: بازی ضریبنو اولین بازی ای است که در آن آموزش جدول ضرب به کودکان داده می شود و در این بازی دونفره کودکان با تکرار و تمرین در چیدمان اعداد جدول ضرب، این جدول را بصورت حافظه تصویری یاد میگیرند.

وی افزود: این بازی ها نیز عمدتا مخصوص رده سنی پنج تا 10 سال است و والدین میتوانند برای سرگرمی و آموزش کودکان خود از آن استفاده کنند.

صالحیان خاطرنشان کرد: درحال حاضر از 10 اسباب بازی فکری طراحی شده در این شرکت شش مورد آن در دفتر نشر تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش و نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ثبت رسیده و مابقی نیز در حال ثبت می باشد.

بازی های سفارشی را هم طراحی و تولید می کنیم/ پیگیری برای تبدیل شدن به شرکت "خلاق"

مدیرعامل شرکت طراحان ایده پرداز هارا، تیراژ هر یک از محصولات این شرکت را 1000 عدد عنوان کرد وافزود: در حال حاضر در کنار تولید بازی هایی که طراحی کرده ایم، تولید بازی های سفارشی را هم در شرکت انجام می دهیم.

صالحیان افزود: برخی دستگاه ها و نهادها که اسباب بازی های تبلیغاتی، مناسبتی و آموزشی نیاز داشته باشند به شرکت اعلام کرده و آنها را بصورت سفارشی طراحی و تولید می کنیم.

 

 

به گفته صالحیان در حال حاضر سه نفر بصورت مستقیم در این شرکت در زمینه طراحی و تولید اسباب بازی های فکری فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت طراحان ایده پرداز هارا در ادامه با اشاره به سابق دانش بنیانی این شرکت، گفت: این شرکت به مدت دو سال عنوان شرکت دانش بنیان نوپا و به مدت یکسال عنوان شرکت دانش بنیان تولیدی را در کارنامه خود دارد.

صالحیان گفت: در سالهای اخیر محصول اسباب بازی از رده محصولات دانش بنیان خارج شده و در مجموعه محصولات خلاق قرار گرفته است و در همین راستا پیگیر هستیم بتوانیم عنوان شرکت "خلاق" را کسب کنیم.

وی بر لزوم حمایت دستگاه های فرهنگی از تولید اسباب بازی های مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی تاکید کرد وافزود: متاسفانه در حوزه بازی ها و اسباب بازی های با تِم ایرانی و اسلامی در کشور اصلا کار نشده و تاکنون توجهی به این حوزه نشده است.

صالحیان خاطرنشان کرد: نسل کودک و نوجوان با اسباب بازی بهتراز کتاب و نرم افزار ارتباط برقرار کرده و میتوان از این طریق بسیاری آموزش ها را به آنهامنتقل کرد و این امر می طلبد که حمایت جدی تری از تولید سرگرمی و اسباب بازی های ایرانی و اسلامی شود.

وی افزود: این انتظار هست که دستگاه های فرهنگی پای کار آمده و از افراد فعال در این حوزه را حمایت کنند و بیش از حمایت های مالی، حمایت های معنوی آنهاست که میتوان در پیشبرد کار موثر باشد.

صالحیان تصریح کرد: شرکت طراحان ایده پرداز هارا، اولین شرکتی است که در زمینه بازی های فکری ایرانی فعالیت می کند و این امر می طلبد که دستگاه های مسئول و بویژه دستگاه های حوزه فرهنگ در این زمینه حمایت بیشتری از شرکت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت طراحان ایده پرداز هارا با اشاره به حضور دو ساله این شرکت در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: از سال 1398 شرکت وارد پارک علم و فناوری کرمانشاه شد و تلاش داریم با حمایت های پارک فعالیت های شرکت را گسترش دهیم.

وی افزود: مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه حامی خوبی برای شرکت ها و بویژه شرکت های نوپاست و امیدواریم با حمایت های صورت گرفته بتوانیم شرکت را در زمره شرکت های خلاق ثبت کرده و محصولات باکیفیت تر و به روز تری تولید کنیم.

خوانده شده 702 آخرین ویرایش در یکشنبه, 23 خرداد 1400 ساعت 03:09

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک