.

.

  شرکت زرین تاج غرب اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده درب های بطری کشور است، شرکتی که با تولید سالانه یک میلیارد و 200 میلیون درب بطری، بخش اعظمی از نیاز شرکت‌های تولید کننده انواع نوشیدنی در کشور را فراهم می کند

 مهندس حسین شکور مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به راه اندازی شرکت "زرین تاج غرب" در سال 1391، گفت: ایده اولیه این شرکت زمانی به ذهنمان خطور کرد که صادرکننده انواع نوشیدنی بودیم.

 وی افزود: از سال 81 تا 91 در حوزه صادرات انواع نوشابه و آب معدنی و ... فعال بودیم و درهمین سالها متوجه شدیم مشکلات بسیاری در خصوص درب نوشیدنی ها وجود دارد، بطور مثال زمانی که محموله نوشابه  یا ماءالشعیر مدتی در مرز و جلوی گرما می ماند، به دلیل کیفیت پایین درب بطری عملا گاز درون آن خارج شده و نوشیدنی کیفیت خود را از دست می داد.

 وی تصریح کرد: با وجود این مشکلات به ذهنمان رسید که وارد کار تولید درب بطری شویم و برای همین از سال 1387 تا 1389 تحقیقات در این زمینه را انجام دادیم و مقدمات کار در سال 89 فراهم شد و عملا در سال 91 با راه اندازی شرکت به مرحله تولید رسیدیم.

 شکور گفت: برای تولید درب بطری، مدل قالب بطری را طراحی کرده و به یک شرکت ایتالیایی جهت ساخت نمونه اولیه دادیم که متاسفانه این شرکت نمونه کار ما را به سایر شرکت ها ارائه کرده و عملا از روی طرحمان کپی برداری شد.

 وی افزود: نوع درب بطری که ما طراحی کردیم به این صورت است که از بالا تنگ و از پایین حالت کلوش و گشاد دارد، این در حالی است که سایر درب های بطری از قسمت پایین تنگ می شود، برای همین کافی است دستگاه کوچکترین خطایی داشته باشد در اینصورت هم بطری و هم درب آن له شده و از بین می روند اما زمانی که پایین درب بطری حالت گشاد داشته باشد این اتفاق نمی افتد.

 شکور گفت: در این طراحی وزن درب بطری را از 2.8 گرم به 3.2 گرم رساندیم که ایم امر عملا کیفیت گازبندی درب بطری را بیشتر می کند.

 به هر حال با دریافت نمونه اولیه کار تولید درب های بطری را شروع کردیم و خوشبختانه ظرف چند سال به تولید سالانه یک میلیارد و 200 میلیون درب بطری برسیم.

 وی افزود: در حال حاضر انواع درب های با قطر 28 میلیمتری شامل درب های گازبند، آب بند و خورنده اکسیژن در کارخانه شرکت تولید می شود که برای انواع نوشیدنی مانند نوشابه، ماءالشعیر، آب معدنی و ... قابل استفاده است.

 وی یادآور شد: در درب های تولیدی شرکت از یک لاینر سفید داخل درب بطری استفاده می شود که این امر کیفیت درب در نگهداری گاز نوشیدنی را افزایش می دهد.

 وی با اشاره به بازار گسترده محصولات این شرکت گفت: در حال حاضر به بسیاری شرکت های معتبرتولید انواع نوشیدنی فروش محصول داریم که از جمله این شرکت می توان به شرکت عالیس، کاله، دامداران، مانیزان و پگاه اشاره کرد.

 این محقق جوان کرمانشاهی گفت: در داخل استان هم به شرکت های مانند شیر بیستون و زمزم کرمانشاه هم فروش محصول داریم.

 

 

 

شکور در کنار فروش محصولات در داخل کشور از بحث صادرات هم غافل نشده ایم و در حال حاضر به کشورهای مختلفی ماننده پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و عراق صادرات داریم.

 

 

 

شکور درخصوص برنامه های توسعه ای این شرکت گفت: در حال حاضر خط تولید درب بطری 38 میلی متری را در کارخانه راه اندازی کرده ایم و این نوع درب ها با توجه به قطر بیشتر بازار فروش بهتری دارند.

 

 

 

وی افزود: برنامه داریم خط دیگر این شرکت که تولید درب های 28 میلی متری است را نیز به 38 میلی متری تغییر دهیم، همچنین امسال برنامه داریم تعداد کارکنان شرکت را به 60 نفر برسانیم.

 

 

 

مدیرعامل شرکت زرین تاج غرب یادآور شد: در حال حاضر 35 نفر در این شرکت فعال هستند که این تعداد سه برابر پروانه شرکت است و این امکان هست با توسعه شرکت و افزایش تولیدات این تعداد به60 نفر افزایش یابد.

 

 

 

شکور در ادامه با بیان اینکه تمامی دستگاه های کارخانه طراحی و تولید خود آنهاست گفت: دستگاه های کارخانه همگی طراحی خودمان است و به گونه ای طراحی کرده ایم که ضمن کاهش مصرف برق، مواد قسمت خمیر مانند که برای تولید بطری به کار می رود را سریعتر خنک کرده و با این کار روند تولید تسریع می شود.

 

 

 

وی در پایان  افزود: در برخی دستگاه های تولید بطری، حرارت به حدی است که مواد پلاستیکی خاصیت خود را از دست می دهند و نوشیدنی داخل بطری طعم این مواد را می گیرد اما در دستگاه های شرکت چنین ایراداتی وجود ندارد.

 

خوانده شده 538 آخرین ویرایش در شنبه, 10 مهر 1400 ساعت 09:25

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک