.

.

 

 

 

مدیر مرکز رشد جامع کرمانشاه با اشاره به حمایت‌های این مرکز از 213 واحد فناور، گفت: برخی از این واحدها تولیداتی دارند که در جهان نظیر نداشته و برخی واحدها نیز در حجم گسترده مشغول صادرات تولیدات خود به کشورهای مختلف جهان هستند.

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه فرشید محبی با اشاره به اهمیت کار مراکز رشد عمومی، گفت: در این مراکز تمام ایده ها در حوزه های مختلف به جز کشاورزی و ICT تحت حمایت قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به فعالیت 14 ساله مرکز رشد عمومی استان کرمانشاه، گفت: این مرکز از سال 1386 راه اندازی شده و طی این مدت 213 هسته و شرکت را تحت حمایت قرار داده ایم که هم اکنون از این تعداد 83 هسته و شرکت هنوز تحت حمایت‌های مرکز قرار داشته و مابقی خارج شده اند.

 

محبی خاطرنشان کرد: از مجموع شرکت های خارج شده از مرکز حدود 75 درصد آنها به موفقیت رسیده و فعالیت خود را ادامه و توسعه داده اند.

 

مدیر مرکز رشد جامع کرمانشاه یادآور شد: از مجموع 83 هسته و شرکت فناور نیز 22 واحد در مرحله هسته فناور، 42 واحد در مرحله رشدی و 19 واحد نیز در مرحله پارکی قرار دارند.

 

محبی یادآور شد: این واحدها عمدتا در حوزه‌های مکانیک و ماشین آلات، صنایع شیمیایی، پزشکی و تجهیزات پزشکی، صنایع خلاق و خدمات و آموزش های فناورانه فعالیت دارند.

 

مدیر مرکز رشد جامع کرمانشاه در ادامه در تشریح مهم ترین خدمات ارائه شده در این مرکز، اعطای تسهیلات و استقرار واحدها در مرکز و سوله های کارگاهی را از جمله مهم ترین این خدمات برشمرد.

 

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ واحد فناور از مركز رشد عمومی در فضای دفتری به مساحت حدود ٥٠٠ مترمربع مستقر يا در حال استقرار مي‌باشند.

 

محبی افزود: همچنین 9 شركت فناور مرکز رشد نیز، در سوله های كارگاهی با مساحتی بالغ بر 1400 متر مربع مستقر هستند.

 

این مسئول پرداخت تسهیلات به واحدهای فناور را از جمله دیگر خدمات مرکز رشد برشمرد و افزود: در این مرکز جهت نمونه سازی و توسعه محصولات و خدمات از محل منابع داخلی به واحدها تسهیلات پرداخت می شود و اگر نیاز به اعتبارات بیشتری باشد رایزنی هایی جهت استفاده از منابع خارج از مجموعه صورت خواهد گرفت.

 

محبی گفت: علاوه بر اینها واحدها با استقرار در مرکز رشد، از معافیت ها و تخفیفات مالیاتی نیز برخوردار می شوند.

 

مدیر مرکز رشد جامع کرمانشاه برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی در حوزه‌های تخصصی و عمومی، تسهیل گری در فرآیند اخذ مجوزها و تسریع مراحل آن را از جمله دیگر خدمات مرکز رشد عمومی به واحدهای تحت پوشش آن عنوان کرد.

 

محبی گفت: علاوه بر اینها خدمات مشاوره ای در زمینه‌های مختلف مانند فرهنگ دانش بنیان، ثبت اختراع و ثبت برند نیز به واحدها ارائه می شود.

 

وی افزود: به طور کلی هدف مرکز رشد از ارائه این خدمات کاهش ریسک واحدهای فناور طی فرآیند تجاری سازی و کاهش هزینه‌های سربار کسب و کارها در مراحل ابتدایی شکل گیری آنها است.

 

 

 

7 شرکت مرکز رشد عمومی در یک سال گذشته 3 میلیون دلار صادرات داشته اند

 

مدیر مرکز رشد جامع کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه نظارت، ارزیابی و پایش واحدهای مستقر در مراکز رشد شهرستان ها هم با مرکز رشد عمومی است، گفت: هفت مرکز رشد در شهرستان‌های استان فعال هستند که این مراکز 80 واحد فناور را تحت حمایت خود قرار دارند و راهبری طرح های مرتبط آن مراکز برعهده مرکز رشد عمومی است.

 

وی در خصوص واحدهای موفق این مرکز و تولیدات آنها نیز گفت: یکی از شرکت های موفق مرکز رشد، شرکت «شادرام شیمی» است که تولید و عرضه بیش از 10 ماده شیمیایی فلوئور و آمونیاک پایه را برای اولین در کشور برعهده دارد.

 

محبی تصریح کرد: شرکت «توسکا تجارت آریان» هم یکی دیگر از شرکت های موفق این مرکز است که موفق به ابداع روشی جدید برای تولید کود سولفات پتاسیم شده و توانسته خالص ترین نوع این کود در جهان را تولید کند.

 

وی افزود: کود سولفات پتاسیم یکی از کودهای اصلی مورد استفاده در کشاورزی است و قطعا خلوص بالای آن به بهبود کارایی آن در حوزه کشاورزی منجر خواهد شد.

 

محبی از مجتمع شیمیایی بیستون هم به عنوان یکی دیگر از واحدهای موفق مرکز رشد عمومی یاد کرد و افزود: این واحد ایده تولید تکنیکال سموم را برای اولین بار در کشور اجرایی کرده و همین امر موجب شده در سالهای گذشته این واحد دانش بنیان شده و به عنوان واحد برگزیده ملی و واحد نمونه پژوهشی کشور شناخته شود.

 

این مسئول به فعالیت های شرکت «سفیران فاطر صنعت طاها» هم اشاره کرد وافزود: این شرکت اولین دارنده خط تولید گالوانیزه گرم درغرب کشور است و استانداردهای ایزو 1461 و ASTM  را برای محصولات خود داراست و درسالهای گذشته توانسته صادرات قابل توجهی به کشور عراق داشته باشد.

 

محبی در ادامه با اشاره به وجود 61 شرکت دانش بنیان در استان، گفت: از این تعداد 40 شرکت زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه قرار داشته که 20 مورد آنها متعلق به مرکز رشد عمومی است.

 

وی افزود: در حال حاضر در مجموع هفت شرکت مرکز رشد عمومی به کشور عراق و کشورهای خاورمیانه صادرات دارند که مجموع صادرات آنها در یک سال گذشته بالغ بر سه میلیون دلار بوده است.

 

**به دنبال افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در توسعه کرمانشاه هستیم

 

مدیر مرکز رشد جامع کرمانشاه در ادامه توسعه فناوری استان و حرکت در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان را از مهم ترین اهداف جذب افراد صاحب ایده در این مرکز عنوان کرد و افزود: مهم ترین فاکتور برای جذب ایده در مرکز، بحث نوآورانه بودن ایده است.

 

وی افزود: علاوه بر این ما به دنبال ایده هایی هستیم که ضمن داشتن نوآوری، توجه فنی و اقتصادی داشه و مبتنی بر نیاز بازار باشند.

 

محبی گفت: همچنین ایده ارائه شده باید دارای تیم کاری مناسب جهت اجرایی شدن باشد.

 

مدیر مرکز رشد جامع کرمانشاه ، ماموریت مهم مراکز رشد و پارک های علم و فناوری را تلاش برای گردهمایی ذی نفعان اکوسیستم فناوری استان شامل دانشگاه ها، صنایع فعال، سایر مراکز رشد استانی و ادارات و دستگاه های اجرایی و حرکت این اکوسیستم در جهت توسعه اقتصاد و فناوری عنوان کرد و افزود: در مرکز رشد عمومی این هدف با جدیت دنبال می شود و علاوه بر این در هدف کلان تر به دنبال افزاش سهم اقتصاد دانش بنیان در توسعه استان و نقش آفرینی شرکت های فناور و دانش بنیان در این مسیر هستیم.

 

این مسئول گفت: در راستای نیل به این اهداف، "ساختارهای فناورانه" در جهت توسعه فناوری بصورت تخصصی با مشارکت شرکت های رشد یافته و فناور و دانش بنیان در مرکز رشد عمومی ایجاد شده که از جمله آن می توان به «شتاب دهنده صنایع شیمیایی»، «مرکز نوآوری و طراحی معماری داخلی»، «آکادمی کسب و کار پانیک» و «مرکز نوآوری و توسعه گیاهان دارویی» اشاره کرد.

 

خوانده شده 548 آخرین ویرایش در یکشنبه, 07 آذر 1400 ساعت 07:07

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک