.

.

با امضاء تفاهم نامه همکاری توسط بهرام بادکو رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه و علیرضا شایق مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بر توسعه و تعمیق فعالیت های آموزشی فرهنگی این دو نهاد تاکید شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه، در مراسم امضاء این تفاهم نامه، بهرام بادکو رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه این تفاهم نامه با هدف ترویج کتابخوانی و هم افزایی بیشتر و در نتیجه ایجاد جامعه دانایی محورانجام می گیرد، گفت: زمینه های همکاری مورد تاکید در این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت های موجود در جهاد و امور کتابخانه ها بمنظور توسعه فعالیت های فرهنگی، ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، تعمیق فعالیت های آموزشی، فرهنگی و کتابخوانی، کمک به رفع موانع و معضلات جامعه از طریق هدفمند کردن مطالعه، تشکیل گروه های مطالعاتی حضوری و مجازی است.

 وی ضمن تاکید بر شبکه سازی و استفاده از تمام ظرفیت های موجود کشور در بخش های فرهنگی، علمی و آموزشی تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد ایران در تولید علم در حوزه های مختلف در رده برتر جهانی قرار دارد اما در بخش شبکه سازی و ارتباط علوم و متخصصین دارای نقایصی هستیم که باید با هم افزایی و کار جمعی این نقیصه برطرف شود.

بادکو در پایان با اشاره به ظرفیت های آموزشی فرهنگی و علمی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امادگی داریم از همه ظرفیت های موجود در جهت هم افزایی هم استفاده کنیم.

 در ادامه علیرضا شایق مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن اشاره به انقلابی بودن نهاد جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی برآمده از انقلاب و آرمان های آن است و طبیعتا انتظارات برای فعالیت های فرهنگی نیز از آن بیشتر است.

 وی در ادامه وجود دغدغه در مدیران را عاملی مهم جهت گسترش و اجرای برنامه های فرهنگی دانست و افزود: این موضوع مبارکی است که مجموعه جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه دغدغه های فراوانی در مباحث فرهنگی بخصوص حوزه کتاب و کتابخوانی دارند.

 شایق ضمن تاکید بر تقویت کار جمعی و هم افزایی نهاد های فرهنگی و انقلابی اضافه کرد: یکی از مشکلات فعالیت های فرهنگی در کشور ما فعالیت جزیره ای است در حالی که بسیاری از فعالیت ها همپوشانی داشته و این موضوع موجب اتلاف انرژی، هزینه و همچنین تضعیف کار فرهنگی می شود.

 وی تاکید کرد: امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه آغازی برای همکاری های موثرتر و گسترده تر باشد.

 

خوانده شده 2715 آخرین ویرایش در سه شنبه, 06 مرداد 1394 ساعت 05:31
برای ارسال نظر وارد سایت شوید