چاپ کردن این صفحه
امتیاز دهید
(4 رای‌ها)

چند روزی می‌شود که انیمیشنی با عنوان "ختی متی" وارد فضای مجازی شده است، انیمیشنی که در قالب طنز اجتماعی و در مدت‌زمانی کم، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و بارها در کانال‌ها و گروه‌های مختلف به اشتراک گذاشته‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، انیمیشن "ختی متی" در قالب فارسی کرمانشاهی و حاصل کارگروهی هنرمندان کرمانشاهی است که با بازنشر در شبکه‌های اجتماعی مجازی، سعی دارد بخشی از دغدغه‌های معیشتی و اجتماعی مردم را انتقال می‌دهد.

نکته قابل‌توجه انیمیشن "ختی متی" این است که این طنز اجتماعی توسط هنرمندان کرمانشاهی تولید می‌شود، گروه انیمیشن "ساحا " به تهیه‌کنندگی حسین اکبری که تجربه‌ای موفق در تولید انیمیشن‌های سه‌بعدی مانند 12، ابر رحمت، آقای بی‌خیال، اتفاق و همچنین حضور در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی دارد، این بار در قالب تکنیک "کات اوت" سه‌بعدی، فضای مجازی را به‌عنوان بازار هدف در نظر گرفته است تا موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را در مجالی کوتاه و حداکثر یک دقیقه و با لحنی طنز با مخاطب به اشتراک بگذارد.

 

انیمیشن "ختی متی"خنده به تلخ مشکلات اجتماعی مردم است

حسین اکبری تهیه‌کننده انیمیشن "ختی متی"، در توضیح بیشتر این اثر هنری اضافه کرد «که فقدان انیمیشن‌های طنز اجتماعی در شهرمان بسیار دیده می‌شد و گروه انیمیشن "ساحا" نزدیک به یک سال در مورد چگونگی اجرا، طرح، گرافیک و سبک بصری، محتوا، موضوعات و پرداخت آن‌ها تحقیق کرده تا به این سبک‌کاری رسیده است. هرچند این سبک در حال بهبود و به‌روزرسانی خود ازنظر محتوا و تکنیک‌های انیمیشن است اما بر این مهم سعی کرده است که با حداقل هزینه‌ها بیشترین بهره را از تجربیات هنری عرصه انیمیشن سه‌بعدی ببرد.

اکبری به عواملی که در اجرای موفق پروژه همکاری داشته‌اند، اشاره کرد و گفت: انیمیشن "ختی متی" شامل گروه ایده پردازان و نویسندگان، عوامل فنی و ساخت که شامل انیماتورها، تدوین گران، دوبلورها، بخش مدیریت تجاری و پس از تولید که درزمینهٔ پخش آثار فعالیت می‌کنند، هستند که در قالب یک تیم مشورتی به اجرای علمی و اصولی این پروژه هنری می‌پردازند.

تهیه‌کننده انیمیشن "ختی متی" در مورد این فعالیت استارت آپی افزود: ما به دنبال گسترش کار در این عرصه هنری هستیم که ضمن زمینه‌سازی بروز و پرورش خلاقیت در فضای فرهنگی و هنری جامعه، این کارآفرینی موجب اشتغال‌زایی چندین نفر ازجمله هنرمندان استان خواهد شد. »

ناگفته پیداست که رشد و گسترش آثار هنری ولو در قالب طنز اجتماعی می‌تواند به‌نوبه خود تأثیرات مثبت بسزایی در شناساندن فرهنگ و گویش کرمانشاهی داشته باشد، دست‌اندرکاران انیمیشن "ختی متی" امید دارند که توجه مسئولین استانی به این اثر و آثاری ازاین‌دست، بستر مناسب را برای تولید هنرمندان این گروه و تمام هنرمندان جامعه که تمام لایه‌هایش نیازمند کار فرهنگی است را فراهم کنند.

خوانده شده 8830
برای ارسال نظر وارد سایت شوید