.

.

نشست هم اندیشی علمی و تخصصی در حوزه چالش های متعدد زیست محیطی استان کرمانشاه با حضور با حضور رییس، معاونان و مدیران پارک علم و فناوری استان، رییس، معاون و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست استان و جمعی از صاحبنظران، اساتید و اعضای هیات های علمی دانشگاه های استان در برج فناوری  کرمانشاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی  استان کرمانشاه، نشست هم اندیشی علمی و تخصصی در حوزه چالش های متعدد زیست محیطی استان کرمانشاه  باهدف شناسایی، ارائه راهکار از طریق صاحب نظران، شرکت های دانش بنیان و احصاء آنها برای رفع چالش های محیط زیستی استان برگزار شد.

 

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ابتدای این نشست بر استفاده بیش از پیش از پتانسیل شرکت های دانش بنیان و نوآور جهت غلبه بر برخی از مهمترین چالش های زیست محیطی استان تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان با دریافت اعتبارات مناسب و با اتکا به دانش و فناوری خود می توانند راهکارهای مناسبی جهت غلبه بر چالش های زیست محیطی متعدد استان ارائه دهند.

 

سعید دزفولی نژاد، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز با تاکید بر اینکه این سازمان به دنبال راهکارهای عملیاتی و اجرائی جهت کاهش چالش ها می باشد، اظهار داشت: قصد ما وارد نمودن شرکت های دانش بنیان و نوآور به عرصه مقابله با کاهش چالش های این حوزه است. 

 

در ادامه این نشست، سیامک آزادی، رییس پارک علم  فناوری  استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 12 شرکت فناور و دانش بنیان این پارک به نوعی به صورت مستقیم در بخش های زیست محیطی فعالیت دارند و تعدادی از شرکت های نیز به صورت غیر مسقیم در این حوزه فعالیت می کنند. امیدواریم این نشست آغازگر ورود شرکت های بیشتر به این حوزه باشد. 

 

خلیل جلیلی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان نیز عنوان کرد: به یقین در معاونت های پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان های مختلف تاکنون در زمینه چالش های زیست محیطی و راهکارهای غلبه بر آنها راهکارهای مطالعاتی بسیاری انجام شده است و با تجمیع دانش تولید شده و ایجاد تعامل میان این معاونت ها می توانیم در این زمینه اقدامات مفیدی انجام دهیم. 

در ادامه، علی بهشتی آل آقا عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر گستردگی چالش های زیست محیطی استان گفت: در حال حاضر زباله و مشکل پلاستیک از چالش های اصلی زیست محیطی استان است و برای کاهش چالش ها می بایست مردم و رسانه ها را پای کار بیاوریم. 

 

همچنین سهراب فتحی، معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر پژوهش های مناسبی در این دانشگاه در زمینه آلودگی های صنعتی و آب و هوا صورت گرفته تاکید کرد: فرهنگ، نقش مهمی در رفع چالش ها دارد و باید اقدامات فرهنگی را توسعه دهیم.

 

شاهرخ فاتحی، رییس بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز تاکید داشت: هم اکنون با چالش هایی شامل چالش خاک، استفاده بی رویه از کودها، تغییر کاربری زمین ها، کاهش باروری خاک ها و کاهش ذخایر کربنی خاک ها مواجهیم و بخش تحقیقات خاک و آب می تواند نتایج پژوهش های خود در زمینه چالش های محیط زیست را در اختیار قرار دهد تا از آنها بهره برداری شود. 

 

حمیدرضا مجردی، عضو هیات علمی گروه مدیریت منابع محیطی جهاددانشگاهی کرمانشاه نیز منشا تمامی این چالش ها را رشد جمعیت انسانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیز این چالش ها را در پیش رو داریم و برای کاهش آنها می بایست بر مدیریت صحیح، فرهنگ سازی و برنامه ریزی مناسب تاکید کنیم.  

 

جلال جلیلی، عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی نیز به مشکلات مربوط به برداشت بی رویه استحصال آب در استان اشاره نمود و تاکید داشت صاحبان مجموعه های تولیدی که آلودگی و مشکلات زیست محیطی ایجاد می نمایند می بایست بخشی از درآمد خود را به عنوان خسارت زیست محیطی در اختیار سازمان های متولی این حوزه اختصاص  دهند. 

 

مقداد پیر صاحب، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز در پایان این نشست به اهمیت تلاش در جهت کاهش چالش های زیست محیطی در استان اشاره کرد و استفاده از راهکارهای مدیریتی و متعارف در استان، آموزش و اصلاح رفتارهای اجتماعی و ارائه راهکارهای نوآورانه جهت اثر بخش کردن مشکلات زیست محیطی را از اهم موضوعاتی دانست که می بابیست در استان به آنها پرداخته شود.

خوانده شده 32 آخرین ویرایش در چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 ساعت 08:03

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک