.

.

واحد تجاری سازی پارک علم وفناوری در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی خود کارگاه آموزشی "مالکیت فکری و ثبت اختراع"را در سالن شهید نوروز نژاد پارک علم وفناوری برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری کرمانشاه، دکتر امیر حسین برنایی مدرس این کارگاه با اعلام این موضوع که عدم شکل گیری شرکت های بزرگ در ایران به دلیل عدم توجه این شرکت ها به مباحثی مانند برندینگ و مالکیت فکری است اظهار داشت:راه حل برون رفت از این وضعیت توجه بیشتر حاکمیت به منافع شرکت های داخلی وایجاد بسترهای مناسب برای ایجاد قرارداد بین مخترع  و جامعه است.

وی گفت:وقتی از شگل گیری قرارداد بین مخترع و جامعه صحبت به میان می اوریم یعنی پشت این موضوع تئوری های جامعه شناختی وجود دارد و عدم توجه به این موضوع باعث می شود که ما به مالکیت فکری نگاهی صرفا علمی یا حقوقی داشته باشیم.

وی مشکل اصلی در تقاضانامه های ثبت اختراع در ایران را عدم افشای صحیح دانست وافزود:متاسفانه ما  در ایران بیشتر با ادعانامه روبه رو هستیم و مخترع کمتر به  افشای عینی خود اختراع می پردازد که این خود در جایی به ضرر مخترع تمام می شود.

وی اعتبار پتنت ها را در چارچوب قوانین منطقه یا همان کشورهایی که ثبت شده اند دانست و افزود:شرکت های دانش بنیان ما اگر می خواهند وارد بازار های بین المللی شوند باید پتنت داشته باشند.

وی با اشاره به این موضوع که ما ثبت اختراع بین المللی نداریم اظهار داشت:تجاری سازی با پتنت یکی نیست وتجاری سازی منحصر به فروش محصول می شود وامروز در دنیا شاخص تکنولوژی پتنت است.

وی در پایان گفت: بازار خرید و فروش پتنت در جهان آمریکا،چین،کره جنوبی،ژاپن و اروپا هستند وامیدواریم در ایران نیز ما با مصادیق و مفاهیمی همسو با این کشورها موضوع مالکیت فکری و ثبت اختراع را دنبال کنیم.

خوانده شده 1432 آخرین ویرایش در یکشنبه, 28 آذر 1395 ساعت 01:36

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک