.

.

وحید بیات "مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کنگاور" گفت: با توجه به مزیت کشاورزی این شهرستان هدف مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان و پارک علم و فناوری کرمانشاه این است که بتواند در زمینه کشاورزی از طرح‌های مختلف در این حوزه حمایتهای مورد نیاز را بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، در این نشست محمد خزایی رئیس "اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور" با اشاره به عملکرد کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: میزان تولید گندم آبی در سال گذشته در شهرستان 52 هزار تن، گندم دیم 13هزار و600 تن و میانگین عملکرد نیز 7هزارو 800 تن در هگتار در اراضی آبی و 2هزارو 200 تن در هکتار در اراضی دیم بوده است.

وی با اشاره به انتخاب آقای طاهر آبادی از بهره برداران کشاورزی شهرستان با میانگین عملکرد 13 تن در هکتار به عنوان کشاورز نمونه کشوری در بخش گندم گفت:در زمینه کلزا شهرستان کنگاور با توجه به وسعت کم اراضی کشاورزی نسبت به شهر کرمانشاه دومین تولید کننده کلزا در استان بوده و انواع ارقام کلزای اکاپی، نپتون، ناتالی و ... در این شهرستان کاشت می شود و حدود 500 نفر در شهرستان در این زمینه مشغول فعالیت می باشند.

محمد خزایی با بیان این موضوع که در زمینه گیاهان دارویی نیز شهرستان کنگاوربا تولید گیاهانی از جمله  آویشن ، نعناع فلفلی ، زعفران از موقعیت مناسبی برخورداراست اظهار داشت: با حمایت‌های پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می توانیم در این زمینه هم موفقیت‌های چشمگیری کسب نماییم.

در پایان این نشست وحید بیات "مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کنگاور"اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان کنگاور با همکاری جهاد کشاورزی این شهرستان تمام تلاش خود را در جهت بهبود و رونق بخش کشاورزی انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است در این نشست محمد خزایی رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی با معرفی تعدادی از بهره برداران در زمینه گیاهان دارویی در این شهرستان خواستار حمایتهای لازم از این واحدها شد.

خوانده شده 934 آخرین ویرایش در سه شنبه, 28 دی 1395 ساعت 02:04

پنل واحد من